14 شهریور 1402
74

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

۹ استان بارانی در تعطیلات آخر هفته | گرم شدن ۸ درجه‌ای هوا در بعضی مناطق | وزش‌ باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (سه‌شنبه) در برخی‌ نقاط‌ استان‌های گیلان و مازندران رگبار پراکنده و در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ در بخش‌هایی‌ از ارتفاعات‌ هرمزگان، جنوب‌ استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان و فارس‌ رگبار باران گاهی‌ همراه با رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود.

چهارشنبه‌ در ارتفاعات‌ استان مازندران رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد.

پنجشنبه‌ در گیلان، برخی‌ نقاط‌ مازندران، ارتفاعات‌ استان‌های گلستان و خراسان شمالی‌ رگبار باران گاهی‌ همراه با رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید رخ‌ می‌دهد.

جمعه‌ در سواحل‌ دریای خزر، اردبیل‌، خراسان شمالی‌ و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی‌ همراه با رعد و برق‌، وزش‌ باد شدید موقت‌ و در مناطق‌ مستعد گرد و خاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

شنبه‌ در شمال آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، گیلان، مازندران و ارتفاعات‌ گلستان رگبار باران گاهی‌ همراه با رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود.

در بیشتر مناطق‌ کشور تا چهارشنبه‌ روند افزایش‌ دما برقرار است. از پنجشنبه‌ در اردبیل‌ و استان‌های ساحلی‌ خزر به تدریج‌ کاهش‌ ۴ تا ۸ درجه‌ای دما شروع‌ می‌شود. در شمال غرب‌، غرب‌ و دامنه‌های جنوبی‌ البرز از جمعه‌ و شنبه‌ و در شمال شرق‌ کشور از یکشنبه‌ کاهش‌ محسوس‌ دما آغاز می‌شود.

تا جمعه‌ در نواحی‌ شرق‌، جنوب‌ شرق‌ و بخش‌هایی‌ از مرکز کشور در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد شدید و گاهی‌ همراه با گرد و خاک‌ خواهد بود. وزش‌ باد شدید، گاهی‌ همراه با گرد و خاک‌ و همچنین‌ نفوذ گرد و خاک‌ از کشور عراق‌، چهارشنبه‌ و پنجشنبه‌ در بخش‌هایی‌ از غرب‌ و جنوب‌ غرب‌ کشور دور از انتظار نیست‌.

همچنین‌ سه‌شنبه‌ و چهارشنبه‌ در نوار شرقی‌ کشور به ویژه منطقه‌ زابل‌ وزش‌ باد بسیار شدید موجب‌ خیزش‌ گرد و خاک‌، کاهش‌ دید افقی‌ و کاهش‌ کیفیت‌ هوا خواهد شد.

طی‌ ۲ روز آینده شرق‌ دریای عمان مواج‌ است‌. از اواخر وقت‌ روز پنجشنبه‌ دریای خزر مواج‌ و متلاطم‌ می‌شود. 
 


https://gorganema.ir